This post is available in
#DaisyBeautyCruise16

Vet ni vad? Den här veckan har jag min lillasyster Elin på praktikbesök. Som grädden på moset fick jag, i lördags, ta med henne på Daisy Beautys skönhetskryssning till Åbo. Häng med du också! ♥

Klockan 06.30 samlades vi med ett 20-tal bloggare/journalister på Stadsgården för att gå ombord på Viking Lines trendiga designfartyg Viking Grace.

Bildregn från Daisy Beauty Cruise 2016 – Dag 1

Viking Grace
Jag och siz i hissen på Naantali Spa Hotel i Åbo
Jag och siz i hissen på Naantali Spa Hotel i Åbo

Jag och Elin var superpeppade inför dagen – trots ynka två timmars sömn. För det första älskar vi skönhetsprodukter, att resa och fota. För det andra har vi aldrig rest bara vi två förut.  Så denna kryssning var som gjord för oss!

Viking Grace

Vi passade på att checka in fartygets himla tuffa inredning och hippa belysning. Grace är, utan tvekan, den snyggaste färjan jag varit på hittills.

Efter frukostbuffén i Aurora hälsade eventgeneralen Sam Bergenstråhle och chefredaktören Kicki Norman från Daisy Beauty oss välkomna i konferensrummet.

Daisy Beauty Cruise 2016

Kicki guidade oss igenom flera spännande skönhetstrender (mer om detta senare!). Vi ser bland annat mer tekniska lösningar i skönhetsbranschen, mer naturligt och ekologiskt, ett ökat intresse för ingredienser, mer beautytillbehör och fler nischparfymer.

Till våren och sommaren är det också fokus på blå ögonmakeup, flätor, vågade fransar (”Tokfrans”), röda läppar och lyster.

Daisy Beauty Cruise 2016

Lumene – En spaning mot Öster

Lumene Finland

Sedan fick vi lära känna det snälla skönhetsmärket från vårt kära grannland i öst. Närmare bestämt det finska skönhetsmärket Lumene som funnits sedan 1970. De använder sig gärna av nordiska ingredienser i sina produkter (som finska hallon och hjortron), jobbar med miljön i fokus och har utvecklat många produkter med hjälp av Finlands astma- och allergiförbund.

Ola Andersson, regional director Scandinavia, berättade att Lumene helt enkelt vill göra så bra produkter som möjligt – utan onödiga tillsatser.

När det gäller nyheter har vi en massa kul produkter att se fram emot. Bland annat Artic glow lip gloss & Lip oil (lanseras i april), mörkare foundations, en massa ögonskuggor och 14 nya nagellacksfärger.

Makeupartisten Fanny Lagerwall tipsade om att våga experimentera och vara kreativ med sitt smink. Hon använde till exempel en ögonbrynsskugga + bronzer till shading för att skulptera ansiktet.

Lumene
Lumenes Bright Now Vitamin C-serie innehåller arktiska hjortron som innehåller mängder av antioxidanter och ska ljusa upp hyn och ge den lyster. Här ser du i vilken ordning produkterna ska appliceras och när den nya produkten i hudvårdsrutinen, Essence, ska användas.

BTW! Visste du att …
… Lumene har fått sitt namn av sjön Lummene i Kuhmois i mellersta Finland?

Taxfreeshopping på Viking Grace

Elin Eriksson

Efter lunchbuffén blev det dags för VIP-shopping med dryckesprovning i Viking Grace taxfree. Vi fick strosa runt och spana in utbudet i lugn och ro innan Shopping World öppnade. Himla gött med andra ord.

Klockor Daisy Beauty Cruise 2016

Många av bilderna i detta inlägg har jag min lillayster Elin för att tacka. Hon har nämligen fotat en massa med min systemkamera (medan jag mest fotat med min skruttiga lilla digitalkamera – därav varierande bildkvalité) 😉

Snö of Sweden

L’Oréal Men Expert – Attityder och trender

L'Oréal Men Expert

L’Oréal Men Expert berättade om attityder och trender inom manlig hudvård. Det är faktiskt få män som köper sina egna ansiktsvårdsprodukter och betydligt vanligare att han får produkter av flickvännen, mamman, systern – eller snor lite från hennes badrumsskåp.

När det gäller manlig hudvård är det även viktigt att det är enkelt, finns tydliga fördelar och att produkterna ger resultat. Snabbt. En trend är att ha menthol i produkterna för att han ska känna att det ”isar till” och händer något direkt.

Med det i åtanke presenterar L’Oréal Men Expert nu Hydra Power. Det är en serie för torr och stram hud som är baserad på källvatten och håller huden återfuktar i upp till 48 timmar samt stärker hudens barrirärfunktion. Måste ju bara säga – sjukt snygga kampanjbilder och vääääldigt snygg spokesperson till höger. Hello får vi säga till modellen Lucky Blue Smith som är L’Oréal Men Experts nya ambassadör.

I Love My Muff

I Love My Muff

Att prata om intimhygien eller sitt underliv kan kännas både tabu, fult och något som man ska hålla för sig själv. Just det vill I Love My Muff tvätta bort! De vill inte att samtalsämnet ska vara en viskning – utan ett statement. Därför grundade kanadensiska Ritz Clinging den ekologiska intimhygienserien I Love My Muff – och kallar alla användare för ”muffins”.

I Love My Muff

Det är väldigt gulliga produkter med fräscha dofter (finns två olika serier att välja på). Förpackningarna består av återvinningsbara pet-flaskor och produkterna i sig är handgjorda, allergivänliga, tvålfria och milda. De används i tre-steg eller var för sig.

Kryssning till Åbo

Mina glada bordsgrannar Wysteriia, Linda – och jag.