Här är makeupmärket som valt att strunta i alla ideal och kör på mottot ”come as you are or who you want to be for the moment”. Säg hej till norrländska Gloss of Sweden som har siktet inställt på att ta världen med storm!
När Marielle Isaksson, VD & grundare av Gloss of Sweden, håller sin presentation tillsammans med sin nya grafiska designpartner, Madelen Stenlund, på Daisy Beautys skönhetskonferens i Rom, har vi alla leenden på läpparna. Dessa brudars energi, utstrålning och kreativitet smittar av sig totalt.
Här är ett sminkmärke med himla bra värderingar, spännande utbud, kvalitativa produkter och kreativitet i fokus.
– Vi är alla olika och därför vill vi hylla alla individer. Oavsett kön. Hos oss är man välkommen att vara den man är – eller den man vill vara för stunden, berättar Marielle Isaksson, som utöver grundare och VD för Gloss of Sweden även kan titulera sig som svensk mästare i makeup och Sverigerepresentant i VM 2015.
Varför är ni så fabulous? frågar Annahita.
– Vi har ingen stoppknapp och norrländskt blod, svarar Marielle.
Marielle grundade Gloss of Sweden 2013 och öppnade en butik i Umeå. Där finner du handplockade produkter från internationella och professionella makeupmärken, liksom Gloss of Swedens egen linje med sminkprodukter. Butiksöppningen blev en succé i norr och nu fraktar företaget till hela Europa.
Det verkar som att Marielle och Madelen har känt varandra hela livet, men faktum är att de inte träffades för mer än några månader sedan. Madelen kommer från modevärlden och är en fena på grafisk design. Med sina olika expertisområden vill de tillsammans utveckla Gloss of Sweden på kreativa sätt.
– Unleash the beast säger jag bara. Hösten 2016 kommer vi lansera nya Gloss och he kommer att hända mycket roligt. Vi kommer bland annat lansera en ny förpackningsdesign och bästa webbshoppen ever. Ni kommer falla av stolen, berättar Madelen.
En liten tjuvtitt på vad som komma skall är detta. En basgarderob för makeup. Hur grymt?
– Gör er redo, säger Marielle. Vi kommer ta över världen. Den 23 oktober firar vi 3 år och det är då det händer.
Vet ni vad? Jag både tror, hoppas och håller tummarna för att Gloss of Sweden kommer lyckas! Jag är så stolt över att märket kommer från min hemstad Umeå och can't wait för att se vad dessa powerbrudar kommer skapa tillsammans. Dessutom ser jag verkligen fram emot att prova fler produkter från märket. Första intrycken är bara wow.
”Come as you are or who you want to be for the moment”
– Gloss of Sweden
Gloss of Swedens tre värdegrunder:
Etiskt – Ingenting har någonsin testats på djur. Gloss of Sweden tar avstånd från alla djurtestade produkter och köper ingenting från den kinesiska marknaden – eftersom de tror på en total bojkott.
Humanistiskt – Gloss of Sweden jobbar för alla människors lika värde och jobbar aktivt förebyggande mot mobbning genom organisationen ”I'mperfection” för att stärka ungdomars självförtroende och skapa medvetenhet om att alla duger som de är – och har rätt att uttrycka sig som de vill.
”Within the word imperfection you'll find Im Perfection” – Alex Box
Kreativt – Företaget har varje onsdag ”Creative Wednesday” där de samlas för att fota, sminka, skapa nya looker och helt enkelt vara kreativa tillsammans.
Kuriosa om Gloss of Sweden
- Gloss of Sweden har en yrkesutbildning i Umeå som utbildar makeupartister med internationell standard. Gloss International Academy heter den.
- Gloss kommer gå ihop och göra ett eget märke tillsammans med TVÅL.
- Gloss of Swedens butik finns i Utopiagallerian i Umeå och på Gloss Academy, Västra Esplanaden 7B i Umeå.
Surfa in på glossofsweden.se för att spana in Gloss of Swedens utbud och produkter.