This post is available in
Daisy Beauty London 2015

Dags för andra konferensdagen med #dblondon15! Efter fredagens presentationer av Apoteket och Hugo Boss ska ni i dag få lära känna Clarins, Olaplex, Urban Decay, Glossybox och Revlon lite bättre.

#dblondon15 - Daisy Beauty London 2015

Efter en brittisk hotellfrulle samlades vi 08.30 på One Aldwych i London för Daisy Beautys andra konferensdag.

#dblondon15: Dag 2

Clarins - familjeföretag

Clarins

Det franska hudvårdsmärket Clarins var först ut på och berättade mer om sin historia, produkttänk och spännande nyheter. Företaget föddes 1954 och är i dag det största selektiva hudvårdsmärket i Europa. Clarins fokuserar på hudvårdsprodukter som jobbar inifrån och ut, på upplevelser, innovationer, unika appliceringsmetoder och dofter som  ger välbefinnande, energi och balans till dina sinnen. 

I sortimentet finns även en hel del makeup – allt baserat på hudvård i grunden.

Den mest välkända Clarins-produkten är förstås Double Serum. Visste du att ett exemplar säljs var 30:e sekund?! Serumet brukar i alla fall kallas för ”ett vaccin mot åldrande” och stimulerar huden genom återfuktning, näring, syresättning, skydd och cellförnyelse.

Clarins Summer Glow

När det gäller nyheter kan vi se fram emot allt från härliga läppoljor (Summer glow), Boosters – en spännande innovation som används innan dag-/nattkräm och Self Tan Milky Lotion.

”Clarins lanserar inte produkter, de lanserar innovationer”

ClarinsOlaplex

Olaplex

Olaplex. Det är ett av världens mest omtalade skönhetsmärken just nu – älskad av frisörer och konsumenter världen över (Kim Kardashian är till exempel ett stort fan). Jag satt som trollbunden när Baldacci Haircare gick på djupet med Olaplex. Det är första produkten som adresserar problemet med skadat på hår riktigt.

”Det är inte magi utan teknologi på väldigt hög nivå”

Allt började med att två ledande forskare inom material och kemi, Dr. Eric Pressly och Dr. Craig Hawker lyckades utveckla en ny innovativ molekyl som återskapar svavelbindningar i hårets struktur.

Olaplex

Behandlingen består av tre produkter, där No1 är den som används i färgblandningen på salong, No2 är för efterbehandling på salong, och No3 är för hemmabruk för att förbättra hårkvalitén.

Olaplex

Olaplex No3 kan användas hemma en gång i veckan, mellan kemiska behandlingar för att stärka håret, som en förkur innan du ska färga/bleka håret eller helt enkelt bara för att minska slitage från värmestyling.

No3 appliceras i handdukstorkat hår och ska verka minst 10 minuter, gärna ännu längre. Efteråt rekommenderas det att man använder en återfuktande inpackning eller balsam för bästa resultat.

Olaplex
Olaplex lanserades i Sverige våren 2015 och har på kort tid förändrat hela frisörbranschen.

Olaplex#dblondon15 - Daisy Beauty London 2015Urban Decay

Urban Decay

Feminine, dangerous, fun and beauty with an edge. Behöver jag säga hur mycket jag såg fram emot Urban Decays presentation? Jag har tidigare bara läst och sett hyllningar, haft enorma cravings och suktat efter de fantastiska makeupprodukterna från bloggvärldens eget favoritmärke. Urban Decay lanserades i Sverige i februari 2015 men har funnits sedan 1996.

Mest kända är de nog för deras galet snygga och användbara Naked-paletter som kopierats av andra sminkmärken i överflöd.

Urban DecayUrban Decay Complexion Primer Potion

”Urban Decay is makeup for makeup junkies”

Urban Decay Vice4 Palette

OMG-faktor på denna!

Beauty with an edge är Urban Decays motto. Det är ett märke som inte följer trender utan istället fokuserar på massor av färg och lekfulla produkter som uppmanar dig att våga experimentera och inte följa några regler. Oavsett säsong.

Urban Decay presenterade även flera spännande nyheter. Från den gudomligt snygga Vice 4-paletten (som du ser här ovanför) till Gwen Stefani Collaboration Palette (med 15 nyanser valda av Gwen) till superfina julkit, ögonpennan 24/7 Waterline Eye Pencil och Urban Spectrum Palette.

Urban Decay
urban-decay
Min tanke? I NEED IT ALL.

Glossybox

Glossybox

Glossybox berättade mer om sina nuvarande och uppkommande boxar. De har nu drygt 50 000 prenumeranter i Sverige och fokuserar mycket på att inspirera och sprida glädje i sociala medier. I september lanserades till exempel en The Man Box en specialdesignad box tillsammans med Daniel Paris för ett mer #kärleksfulltinternet.

Glossybox

Nu i december kommer komplimanger och budskap som ”du skrattar så fint”, ”du är bättre än choklad” och ”jag blir så lycklig av dig” klä både Glossybox och The Man Box med ”The Positivity Box”.

Glossybox Limited Edition-Julbox

En tjuvtitt på årets limited edition julbox, ”Let it Snow” som denna gång är klädd i roséguld. Julboxen finns till försäljning i begränsad upplaga från och med den 25 november.

dblondon15_2

Revlon Professional

Revlon Professional avslutade konferensdagen med att ge oss en inblick i deras sortiment och dela med sig av olika frisyrtips och trender. I varumärkesportföljen hittar du bland annat välkända professionella hårvårdsmärken som d:fi, Style Masters, Alterna Haircare, Uniq one och Orofluido.

Revlon Hårtrender

En het trend både nu och till SS16? Låga hästsvansar med en twist. Glöm gummisnoddar och använd istället ståltråd, guldrep, ett stort hårspänne eller något annat kul för att uppdatera din frisyr.

Revlon - Hårtrender


 

En festlig avslutning

Kvällen avslutades på topp med en gemensam trerättersmiddag och bubbel på restaurang Balthazar.

#dblondon15 - Daisy Beauty London 2015#dblondon15 - Daisy Beauty London 2015
#dblondon15 - Daisy Beauty London 2015

Daisy Beautys konferens i London var, precis som förra året, oslagbar. Det är så himla kul att få hänga med beautyjunkies, lära känna varumärken och nörda i ingredienser. Sånt man önskar att man hade mer tid att göra annars helt enkelt. Pricken över i:et var såklart att vara i underbara London.

Tack för en fantastisk helg allihopa! ♥

Läs mer om #dblondon här: